Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Activités pédagogiques
Activités pédagogiques
  • Activités réalisables en cours d'anglais, français, histoire, économie, droit en BEP ou Baccalauréat professionnel, à partir de documents authentiques. christiankrock@yahoo.fr. Certaines activités peuvent être adaptées aux classes de 4e et 3e de collège.
  • Accueil du blog
  • Créer un blog avec CanalBlog
Publicité
Archives
22 septembre 2007

Anglais BEP : "Twins at the Grange School" : description physique, so et neither

                                          

TWINS AT THE GRANGE SCHOOL       

OBJECTIFS : être capable de faire une description physique (vocabulaire du visage), d’exprimer une comparaison (ressemblance) de différentes manières.

1.Projection d’une photo de Grange School à Hartford, près de Northwich, dans le Cheshire (ou Chester, comté situé au sud de Liverpool) ... ou d'une autre école anglaise.

This is an English school. There is something special about the pupils of this school. Guess what.

Les élèves formulent des hypothèses : Maybe the children of the Royal Family go there. Perhaps the pupils all use computers instead of books. …

Possibilité de préciser : it has to do with their physical appearance.

2. La projection de la photo ci-dessous donne la solution de l’énigme.

                                                  Lots of twins                                 

This school welcomes 40 twins. One in 28 of the 1,140 pupils is a twin.

On se focalise ensuite sur un couple de jumeaux, par exemple les jeunes filles souriantes au centre de la photo.

How can we say they are twin sisters ? Because they’ve got the same colour of hair, the same haircut, the same smile, the same eyes …

Conclusion :They look/are alike. They are two of a kind. They are as like as two peas.

Possibilité d’un travail en groupes : découper et agrandir les photos des jumeaux, les mélanger, demander aux élèves de retrouver qui est le jumeau (la jumelle) de qui en justifiant leur choix.

The problem is the two girls have got other common points.

For example, Shirley and Jane (the two girls) are the same age. Shirley is 15.

So is Jane/and Jane too.

Shirley lives in Hartford. So does Jane.

Shirley hasn’t got a boyfriend. Neither has Jane/and Jane hasn't either.

Shirley doesn’t like rap music. Neither does Jane.

Les élèves imaginent d’autres points communs dans les domaines suivants : 

                        music – sport- maths – travels – politics

Expression écrite : Shirley and Jane have always been in the same class.The headmaster’s school, Mr. Stephen Bennett, is writing to Shirley and Jane’s parents because he wants to change them classes. He has arguments. Complete his letter, using so and neither.

Mr. Stephen Bennett 

Headmaster

Grange School 

Bradburns Lane

Hartford  CW8 1LU

Cheshire

                                                                              Hartford, (date)

Dear Sir and Madam,

I am writing to inform you I have decided to separate Ashley and Jane for their benefit.

Here are my reasons :

  • Shirley has bad marks in English … 

  • Jane is good at history 

  • Shirley doesn’t go to physical training lessons 

  • Jane arrived late yesterday 

  • Shirley is very shy
  • Jane often goes to the infirmary during lessons 

  • Shirley didn’t do her homework last week 

  • Jane hasn’t got any friends

  • Shirley …
  • Jane …

I think it would be best for them to develop different personalities.

Of course we can meet any time if you do not agree with this decision.

Mr. Stephen Bennett, headmaster

[Préciser aux élèves que les jumeaux, dont le cas est utile pour enseigner la grammaire, peuvent cependant avoir des personnalités très différentes.] 

Publicité
Publicité
Commentaires
A
After read blog topic's related post now I feel my research is almost completed. happy to see that.Thanks to share this brilliant matter.
Publicité